Zobacz techniki relaksacji
które mogą pomóc

Zobacz spot TV

Rozładuj stres

Praktyka oddechowa polega na skupieniu się na spokojnym oddechu, jego miarowym tempie w celu uspokojenia myśli. Poświęcając każdego dnia dosłownie 5 minut na spokojny oddech dbamy zarówno o nasze ciało, jak i umysł.

Poniżej znajdziesz instrukcję do ćwiczeń zaprezentowanych na filmie.

Czytaj więcej

Aby rozpocząć praktykę oddechową, należy usiąść wygodnie, w pozycji wyprostowanej, jednak rozluźnionej.

Na początek weź kilka spokojnych głębokich wdechów i wydechów, skupiając się na utrzymaniu miarowego tempa oddechu.

Przechodząc do właściwego ćwiczenia, należy wziąć głęboki wdech przez nos, zatrzymać go, a następnie zatkać prawą stronę nosa i wypuścić powietrze lewą. Istotne jest, aby wydech był dłuższy niż wdech – możesz to osiągnąć na przykład licząc do dwóch przy wdechu i analogicznie do czterech przy wydechu. Warto całkowicie skupić się na oddechu, wypracowując własny rytm. Należy powtórzyć ćwiczenie kilka razy, za każdym razem biorąc wdech przez nos, zatykając prawą stronę i wypuszczając powietrze lewą stroną nosa.

Warto każdego dnia znaleźć chwilę na spokojny oddech, dbając w ten sposób o zdrowie. Obejrzyj video, na którym pokazana jest technika praktyka oddechowa „ROZŁADUJ STRES”.

Więcej technik relaksacyjnych znajdziesz w kolejnych materiałach.


Zobacz spot TV

Wycisz się przed snem

Praktyka oddechowa polega na skupianiu się na poszczególnych partiach ciała. Poświęcenie nawet pięciu minut dziennie na wykonanie relaksacji przed snem pozwoli na odprężenie i może wpłynąć na jakość twojego snu.

Poniżej znajdziesz instrukcję do ćwiczeń zaprezentowanych na filmie.

Czytaj więcej

Aby rozpocząć relaksacje przed snem, należy znaleźć wygodne miejsce, na którym można się położyć – może być to kanapa, łóżko lub mata do jogi. Jeżeli chcesz, możesz użyć poduszki, lub przykryć się kocem.

Zacznij od kilku spokojnych głębokich wdechów i wydechów, aby uspokoić się i zrelaksować.

Przechodząc do właściwego ćwiczenia, postaraj się skupić uwagę na swoich stopach. Następnie przejdź do łydek a potem do ud. Każdą część ciała staraj się poczuć, wyczuć jej ciężar i to, jak leży swobodnie. Przenieś uwagę na swój brzuch i poczuj, jak pracuje z twoim oddechem. Następnie to samo zrób z żebrami. Skup swoją uwagę na plecach i zejdź krąg po kręgu do lędźwi.

Z każdą częścią ciała należy się na niej całkowicie skupić.

Poczuj swoje ręce i zacznij iść w górę, poprzez przedramiona i ramiona. Aż dojdziesz do głowy. Zatrzymaj się przy niej na chwilę, poczuj jej ciężar, skup się na każdym poszczególnym elemencie: czole, oczach, nosie, ustach, policzkach...

Na sam koniec skup swoją uwagę na całym ciele. Poczuj jego ciężar. Możesz wykonać tutaj kilka relaksacyjnych oddechów.

Warto zadbać o jakość swojego snu, stosując tą prostą technikę relaksacyjną. Obejrzyj video, na którym pokazana jest praktyka wyciszająca przed zaśnięciem.

Więcej technik relaksacyjnych znajdziesz w kolejnych materiałach.


Zobacz spot TV

Uspokój emocje

Partyka oddechowa z wizualizacją może wpływać na poprawę nastroju oraz wyciszenie i ukojenie nerwów. Dzięki tej technice możesz skupić się na swoim oddechu, ale także możesz pobudzić wyobraźnię. Zadbaj o swoje zdrowie, poświęcając każdego dnia pięć minut na skupienie się na własnym oddechu i wykonanie jednej z technik relaksacyjnych.

Poniżej znajdziesz instrukcję do ćwiczeń zaprezentowanych na filmie.

Czytaj więcej

Przed rozpoczęciem praktyki oddechowej należy znaleźć wygodne miejsce. Wybierz je według własnych preferencji – może to być łóżko, ulubiony fotel lub poduszka.

Aby rozpocząć ćwiczenie, należy usiąść wygodnie i zamknąć oczy.

Następnie weź kilka uważnych wdechów i wydechów.

Najważniejsza w tej technice jest uważność. Daj sobie czas, żeby poczuć każdy oddech, który bierzesz. Poczuj, jak powietrze, które wdychasz, pracuje z twoim ciałem – jak ramiona unoszą się i opadają, a żebra rozchodzą i wracają na swoje miejsce. Skup się na swoich płucach – wyobraź sobie, jak napełniają się powietrzem, a ty napełniasz się spokojem i równowagą.

Warto odnaleźć swój własny rytm oddechu – to ty wiesz, jaki jest najlepszy dla ciebie – nie za wolny, nie za szybki. Wyobraź sobie, w którym miejscu w ciele czujesz oddech najbardziej – w brzuchu, w klatce piersiowej czy w płucach.

Ponownie skup się tylko na miarowym, spokojnym oddechu – na tym, jak bierzesz wdech przez nos i wydech przez usta.

Na sam koniec, wyobraź sobie, że wdech, który bierzesz, trafia prosto do serca. Skup się na miarowym, spokojnym oddechu, wyobrażając sobie, że jesteś w bezpiecznym miejscu. Pozostań w tej chwili, dając sobie czas na poczucie tego.

Zadbaj o swoje ciało i umysł, codziennie stosując ćwiczenia relaksacyjne i dbając o spokojny oddech. Dokładne wykonanie ćwiczeń znajdziesz na video, które pokazuje praktykę oddechową z wizualizacją.

Więcej technik relaksacyjnych znajdziesz w kolejnych materiałach.